Skip to main content

CRM i ERP w branży retail

1 komentarz
W szybkim, prostym tłumaczeniu branża retail1 znaczy po prostu detaliczną sprzedaż. Jeżeli tak to sobie będziemy tłumaczyć dalej szybko zauważymy, że pod tym określeniem kryje się potężna branża, która tak naprawdę rządzi społeczeństwem. Na tle Europy Polska jest raczej punktem mocno przywiązanym to sprzedaży tradycyjnej, ale jest to chwilowe - z dnia na dzień, z godziny na godzinę otwiera się coraz więcej sklepów internetowych, które proponując konkurencyjne ceny i atrakcyjne formy wysyłki są zwyczajnie bardzo kuszące dla konsumentów, którzy również coraz częściej decydują się z tego właśnie powodu na zakup potrzebnych sobie przedmiotów online.

system erp od odl

Oprogramowania dla firm

Przedsiębiorstwo, któremu zależy na skutecznej, prawdziwej sprzedaży zawsze będzie starało się zorganizować w taki sposób, aby procesy w firmie przebiegały możliwie sprawnie i logicznie po to, aby zarówno pracownicy, jak i klienci firmy czuli się w niej komfortowo. Pierwszym systemem, który zrewolucjonizował relacje z klientami był CRM, który na nich się właśnie skupił proponując niezwykle trafne rozwiązania dotyczące komunikacji z nimi. Jednakże szybko okazało się, że dla niektórych firm to za mało i dosyć szybko powstał kolejny, tym razem już kompleksowy system nazywany ERP. Przykładem tego typu oprogramowania jest system ERP ODL, charakteryzujący się łatwością integracji z najpopularniejszymi platformami e-commerce.

Różnice między ERP a CRM

Różnice między systemem ERP a CRM są dosyć oczywiste, a główną jest to, że CRM odpowiada głównie za płaszczyznę relacji z klientem, natomiast systemy ERP skupiają się na całym przedsiębiorstwie i jego organizacji. W gruncie rzeczy są to dwa zupełnie inne systemy, które jednak posiadają podobny silnik. ERP skupia się na próbie zintegrowania ze sobą wszelkich procesów przedsiębiorstwa i na stałym rozpowszechnianiu na odpowiednich płaszczyznach istotnych informacji, które są pracownikom niezbędne do prawidłowego wykonywania swoich obowiązków. CRM skupia się przed wszystkim na tworzeniu relacji z klientem - na kontakcie z nim w jak najmniej zaburzonej ciągłości. Podsumowując ERP zajmuje się standaryzacją i kontrolą wszelkich procesów firmowych począwszy od dostaw, poprzez logistykę i marketing, zarządzanie relacjami z klientem, poprzez marketing, sprzedaż aż do obsługi klienta. CRM natomiast skupia się przede wszystkim na marketingu, sprzedaży i całkowicie zautomatyzowanej obsłudze klienta.

Wybór między systemem ERP a CRM

Niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa jest zachowanie równowagi między wszystkimi czynnościami wykonywanymi w firmie, dlatego bardzo ważne jest rozsądne dobranie systemów do swojego wewnętrznego planu rozwoju i wsparcia firmy. Nie każdy system ERP, czy CRM będzie odpowiadał wszystkim właścicielom firm. Bardzo ważne jest wiedzieć, jako właściciel firmy, czego oczekujemy od zakupionego systemu - to co chcemy osiągnąć i w jaki sposób chcemy to zrobić.
branża retail1 - Czym jest branża retail?
Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • Ten komentarz czeka na zatwierdzenie (jest widoczny tylko dla Ciebie).
    Kamil · 1 lat temu
    Fajnie się to czyta ale nadal nie wiem jak miałbym dopasować odpowiednie systemy erp do swojego wewnętrznego planu rozwoju i wsparcia firmy. Jest jakaś rozpiska i ściaga jak to zrobić??